II. Lesson 3. Tema 3.


Activity 1 / Actividad 1

Feel and mark the beat with your body, both with this electronic piece and the classical one.

Siente y marca el pulso con tu cuerpo, con esta pieza electrónica y también con la clásica.







Notes and rests. Time Values
Figuras y silencios. Duraciones

Watch and listen to the different time values

Observa y escucha las diferentes figuras


Dots, ties, fermatas and triplets
Puntillos, ligaduras, calderones y tresillos

Watch and listen to some examples of dotted rhythms here

Observa y escucha algunos ejemplos de ritmos con puntillo aquí


Activity 13 / Actividad 13

Listen to these famous riffs and try to compose one with any instrument. Work with your partner.

Escucha estos famosos riffs e intenta componer uno con tu compañero con cualquier instrumento del aula.




Drums / La batería

Find drum beats at www.onlindrummer.com

Encuentra patrones rítmicos para batería en www.onlinedrummer.com



Activity 14 / Actividad 14

Find out where the different parts of the drums are written on the staff with the help of this notation guide

Averigua dónde se escriben las diferentes partes de la batería en el pentagrama con la ayuda de esta guía de notación para batería


Metre, bar/measure and time signature
Compases

Watch the description of some time signatures here

Listen to an example of compound metre here

Escucha un ejemplo de ritmo compuesto aquí


Tempo

Here you are the definition of tempo and the main terms



Playlist

This is the playlist with ideas for the different listenings in the lesson

Esta es la lista de reproducción con ideas para las diferentes audiciones del tema